الخطبة الأولى
الْحَمْدُ لِلّٰهِ، الْحَمْدُ لِلّٰهِ الْوَاحِدِ
الْقَهَّارِ، الْعَظِيْمِ الْجَبَّارِ الْكَرِيْمِ
الْغَفَّارِ، الْعَالِمِ بِمَا فِي الصُّدُوْرِ وَخَفِيِّ الْأَسْرَارِ . اَشْهَدُ اَنْ لَا
اِلٰهَ اِلَّا اللّٰهُ وَحْدَهُ لَاشَرِيْكَ لَهُ الْعَزِيْزُ الْجَبَّار،
وَاَشْهَدُ اَنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ الْمُصْطَفَى
الْمُخْتَارَ. اللّٰهُمَّ صَلِّ وَ سَلِّمْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍن الْاَخْيَار،
وَعَلَى اٰلِهِ وَأَصْحَابِهِ صَلَاةً وَّسَلَامًا دَائِمَيْنِ مُتَلَازِمَيْنِ
مَا دَامَ اللَّيْلُ وَالنَّهَارُ. أَمَّا بَعْدُ، فَيَا
عِبَادَ اللّٰه، أُوْصِيْكُمْ وَنَفْسِيْ بِتَقْوَى اللهِ الْعَظِيْمِ،
وَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَى، وَمَنْ يَتَّقِ اللهَ يَجْعَلْ
لَهُ مَخْرَجًا، وَيَقُوْلُ عَزَّ وَجَلَّ: إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا
الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ. صَدَقَ اللهُ اْلعَظِيْمُ.
Ma’asyirol
Muslimin Jama’ah Jum’ah Rohimakumulloh,
Takwa nuningih perkawis
ingkang gampil dipun ucapaken, ananging sulit dipun tindak’aken. ringan
ketingalanipun, ananing awrat sanget wonten ing timbanganipun amal. Takwa meniko
panggenanipun wonten ing lebetipun manah. Nabi SAW naliko njelasaken perkawis
taqwa, nyepeng jojonipun lajeng ngendikan :
التَّقْوَى هَا هُنَا، التَّقْوَى هَا هُنَا... (رواه احمد)
Takwa iku
panggone ono ing kene, takwa iku panggone ono ing kene.
Artosipun
wonten ing lebetipun dodo, Pramilo kagem nyempurnaaken takwa kito dumateng
Gusti Alloh, secara definisi kito memang kedah saget nglaksanaaken sedoyo
perintah, ugi nebihi sedoyo cegah, sedoyo meniko kedah dipun awiti saking
manah, manah engkang suci, niat engkang sae, sahinggo perwujudan takwa saget
dipun laksanaaken tumprapipun kulo panjenengan sami.
Ibaratipun,
anggota badan meniko sebuah pasukan, manah menikolah komandanipun, bade
tumindak kados pundi anggota badan bahkan pikiran, tergantung dos pundi kalian
manahipun. Menawi manah meniko sae, saget andadosaken tumindak kito sae. Kosok
wangsulipun, nalikanipun manah meniko rusak, mongko sedoyo anggota badan ugi
nderek rusak, rusak dalam arti mboten sae engkang dipun tindaaken, soho awon punopo
engkang dipun lampahi.
Ma’asyirol
Muslimin Rohimakumulloh,
Pramilo saking
meniko, sumonggo kito bersihaken manah kito saking penyakit-penyakit engkang
saget ngrusak manah, engkang saget ndadosaken pikiran soho perbuatan kito mboten
sae, Dipun jelasaken dening Imam Syarqowy wonten kitab Nahwu ilmu Nafsi Islamy
bilih penyakit hati meniko antawisipun :
1. Riya’ utawi pamer, khususipun pamer dalam hal ibadah amaliyah,
sampun kito mangertosi bilih “ innamal a’malu binniyah” sedoyo amal ibadah
meniko tergantung dos pundi niatipun, pramilo niat ibadah engkang kedahipun
namung lillahi ta’ala kemawon, ampun ngantos tercampur kalian sifat riya’ utawi
pamer. Tiyang engakang riya’ meniko pamrih saking ibadah engkang dipun lampahi
supados dipun tingali tiyang lintu, sahinggo berharap kasebat sebagai ahli
ibadah. Penyakit hati engkang kados mekaten kasebataken wonten ing Al-Qur’an
Surat Annisa’ : 142, Gusti Alloh Ngendikan :
إِنَّ
الْمُنَافِقِينَ يُخَادِعُونَ اللّٰهَ وَهُوَ خَادِعُهُمْ وَإِذَا قَامُوا إِلَى
الصَّلَاةِ قَامُوا كُسَالَىٰ، يُرَاءُونَ النَّاسَ وَلَا يَذْكُرُونَ اللّٰهَ
إِلَّا قَلِيلًا
Pancen wong-wong munafik iku ngapusi Gusti Allah, Tetapi Gusti
Allah bakal mbales dheweke. Yoiku wong kang nalikane nglakoni sholat, podho
ngadeg kanthi roso aras-arasen, lan ono ing jero ati kebak roso mamerake sholate
marang manungso. ugo ora tau dzikir marang Gusti Alloh wong-wong iku mau, kejobo
amung sethithik.
2. Al-Ghodhob utawi Amarah, Inggih puniko puncakipun kepanikan utawi
emosi wonten ing lebetipun manah, menawi mboten saget mengendalikan emosi,
tiyang engkang anggadahi penyakit hati engkang kasebat amarah, meniko mangke bakalipun
melampiaskan amarahipun awujud lisan engkang mboten terkendali, pikiran engkang
negatif, ugi tindakan engkang sembrono. Bahkan Rosululloh ngantos dawuh :
لَا يَحْكُمُ أَحَدٌ بَيْنَ
اثْنَيْنِ وَهُوَ غَضْبَانُ
Ora den
keparengake wong kang mutusi perkoro ing antarane wong kang berselisih, banjur
dewek’e ing dalem kahanan emosi utawi amarah. Muttafaqun ‘Alaih
3. Ujub utawi sombong, ingging puniko keadaanipun hati engkang merasa
dirinyalah engkang terbaik, ujub meniko bakal ndadosaken manah langkung lebet
anggenipun terjerumus, hinggo tapo dipun sadari bilih manah engkang ujub saget
ndadosaken pikiran tertutup, menganggap tiyang lintu lebih rendah dari pada
dirinya, Qoul Hikmah ngemutaken :
لاَ تَحْتَقِرْ مَنْ دُوْنَكَ
فَلِكُلِّ شَيْئٍ مَزِيَّةٌ
Ojo siro
ngremehake wong kang luwih rendah dibandingake awakmu, kerono saben-saben
sawiji iku mesthi nduweni keluwihan.
Peribahasa
mengatakan, diatas langit masih ada langit.
4. Al-Hasadu utawi iri dengki, inggih puniko penyakit hati engkang ndadosaken
manah mboten nate ayem, keranten manah mboten nate remen menawi tiyang lintu
meniko langkung sae, kosok wangsulipun, manah justru remen menawi tiyang lintu
ciloko. Rosululloh dawuh :
إِيَّاكُمْ وَالْحَسَدَ
فَإِنَّ الْحَسَدَ يَأْكُلُ الْحَسَنَاتِ كَمَا تَأْكُلُ النَّارُ الْحَطَبَ
Doh’ono siro
kabeh ing sifat drengki, mongko saktemene sifat iri dengki iku bakal
ngentek’ake kesaenan, koyo dene geni ngobong kayu bakar.
Artosipun
menawi sifat iri meniko dipunbiaraken, bakalipun cepet sanget anggenipun
menjalar kagem merusak kesaenanipun manah.
Menikolah ing antawisipun
penyakit hati engkang rawan sanget menyerang kito sami, engkang saget
ndadosaken tertutupipun manah, sahinggo awrat menawi manah meniko bade nampi
kesaenan.
Akhirul
khutbah, sumonggo saestu kito tela’ah, langkung-langkung saget nglampahi,
pepiling gangsal perkawis engkang dados tombone ati, insyaalloh Gusti Alloh
bakalipun nyembadani, sahinggo kanthi iman soho kesaenanipun manah mugi-mugi
kito dadoso khoirul bariyyah, inggih puniko sebaik-baik ciptaanipun Gusti Alloh
SWT. Aamiin.
جَعَلَنا اللهُ وَإيَّاكُمْ مِنَ الْفَائِزِيْنَ
الْآمِنِيْنَ، وَأدْخَلَنَا وإِيَّاكُمْ فِي زُمْرَةِ عِبَادِهِ المُؤْمِنِيْنَ،
وَتَقَبَّلَ اللهُ مِنَّا وَمِنْكُمْ تِلَاوَتَهُ اِنَّهُ هُوَ السَّمِيْعُ
الْعَلِيْمُ. أَقُوْلُ قَوْلِيْ هٰذَا فَاسْتَغْفِرُوْهُ، إِنَّهُ هُوَ
الْغَفُوْرُ الرَّحِيْمُ.
الخطبة الثانية
الْحَمْدُ لِلّٰهِ، الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى يُمْسِكُ
السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَنْ تَزُولَا، وَلَئِنْ زَالَتَا إِنْ أَمْسَكَهُمَا
مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ، إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا، أَشْهَدُ أَنْ لَا
اِلٰهَ اِلَّا اللهُ وَحْدَهُ لَاشَرِيْكَ لَهُ، اِلٰهٌ لَّمْ يَزَلْ عَلَى كُلِّ
شَيْءٍ وَّكِيْلًا. وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ
وَحَبِيْبُهُ وَخَلِيْلُهُ، أَكْرَمُ الْأَوَّلِيْنَ وَالْأَخِرِيْنَ،
اَلْمَبْعُوْثُ رَحْمَةً لِلْعَالَمِيْنَ. اللّٰهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى
سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلىَ آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَمَنْ كَانَ لَهُمْ مِنَ
التَّابِعِيْنَ، صَلَاةً دَائِمَةً بِدَوَامِ الْمُلْكِ اللّٰهِ رَبِّ
الْعَالَمِيْنَ.
أَمَّا بَعْدُ: فَيَا أَيُّهَا الْحَاضِرُوْنَ! اِتَّقُوا
اللهَ، اِتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ، وَذَرُوْا الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ
مِنْهَا وَمَا بَطَنَ، وَحَافِظُوْا عَلَى الطَّاعَةِ وَحُضُوْرِ الْجُمْعَةِ
وَالْجَمَاعَةِ، وَجَمِيْعِ الْمَأْمُوْرَاتِ وَالْوَاجِبَاتِ، وَاعْلَمُوْا أَنَّ
اللهَ أَمَرَكُمْ بِأَمْرٍ بَدَأَ فِيْهِ بِنَفْسِهِ، وَثَنَّى بِمَلَائِكَةِ
الْمُسَبِّحَةِ بِقُدْسِهِ، قَالَ تَعَالَى لَمْ يَزَلْ قَائِلًا عَلِيْمًا، إِنَّ
اللهَ وَمَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ، يَا أَيُّهَا الَّذِينَ
آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيماً.
اللّٰهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلَى سَيِّدِنَا
وَمَوْلَانَا مُحَمَّدٍ، عَبْدِكَ وَرَسُولِكَ الْمُصْطَفَى، وَالنَّبِيُّ
الْمُجْتَبَى، وَعَلَى آلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، وَعَلَى أَزْوَاجِهِ
أُمَّهَاتُ الْمُؤْمِنِينَ، وَارْضَ عَنِ الْخُلَفَاءِ الرَّاشِدِينَ، وَعَنْ
بَقِيَّةِ الصَّحَابَةِ أَجْمَعِينَ، وَالتَّابِعِينَ وَمَنْ تَبِعَهُمْ
بِإِحْسَانٍ إلَى يَوْمِ الدِّينِ، وَارْضَ وَعَنَا مَعَهُمْ بِعَفْوِكَ وُجُودِكَ
وَإِحْسَانِكَ يَا أَكْرَمَ الْأَكْرَمِينَ، وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ
الْعَالَمِيْنَ.
اللّٰهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ،
وَالْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ، الأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَالأَمْوَاتِ، إِنَّكَ
سَمِيْعٌ قَرِيْبٌ مُجِيْبُ الدَّعَوَاتِ، وَيَاقَاضِىَ الْحَاجَاتِ. اللّٰهُمَّ أَتْمِمْ عَلَيْنَا نِعْمَتَكَ
الْوَافِيَةَ، وَارْزُقْنَا الإخْلاصَ فِي أَعْمَالِنَا، وَالصِّدْقَ فِي
أَقْوَالِنَا، وَعُدْ عَلَيْنَا بِإصْلَاحِ قُلُوبِنَا، وَاغْفِرْ لَنَا
وَلِوَالِديْنَا وَلِجَمِيعِ المُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ، بِرَحْمَتِكَ يَا
أَرْحَم الرَّاحِمِينَ. اللّٰهُمَّ جَمِّلْنَا بِالْعَافِيَةِ وَالسَّلاَمَةِ،
وَحَقِّقْنَا بِالتَّقْوَى وَاْلاِسْتِقَامَةِ، وَأَعِذْنَا مِنْ مُوْجِبَاتِ
النَّدَامَةِ فِى اْلحَالِّ وَالْمَآلِ اِنَّكَ سَمِيْعُ الدُّعَاءِ.
رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ
حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ، سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا
يَصِفُونَ، وَسَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِينَ، وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ
الْعَالَمِينَ.
عِبَادَاللهِ ! إِنَّ اللهَ يَأْمُرُنَا بِاْلعَدْلِ
وَاْلإِحْسَانِ وَإِيْتآءِ ذِي اْلقُرْبىَ وَيَنْهَى عَنِ اْلفَحْشآءِ وَاْلمُنْكَرِ
وَاْلبَغْي يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ وَاذْكُرُوا اللهَ اْلعَظِيْمَ
يَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوْهُ عَلىَ نِعَمِهِ يَزِدْكُمْ وَلَذِكْرُ اللهِ أَكْبَر
*Teks Meniko pareng dipun
kopas damel materi khutbah jum’at
0 engkang sampun komentar:
Posting Komentar