الخطبة الأولى
اَلْحَمْدُ
للهِ، اَلْحَمْدُ للهِ الَّذِىْ جَعَلَ الْاِسْلَامَ طَرِيْقًا سَوِيًّا، وَوَعَدَ
لِلْمُتَمَسِّكِيْنَ بِهِ وَيَنْهَوْنَ الْفَسَادَ مَكَانًا عَلِيًّا. اَشْهَدُ
أَنْ لاَ اِلَهَ اِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لَاشَرِيْكَ لَهُ، شَهَادَةَ مَنْ هُوَ
خَيْرٌ مَّقَامًا وَأَحْسَنُ نَدِيًّا. وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا
عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ الْمُتَّصِفُ بِالْمَكَارِمِ كِبَارًا وَصَبِيًّا.
اَللَّهُمَّ فَصَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ كَانَ صَادِقَ
الْوَعْدِ وَكَانَ رَسُوْلاً نَبِيًّا، وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ الَّذِيْنَ
يُحْسِنُوْنَ إِسْلاَمَهُمْ وَلَمْ يَفْعَلُوْا شَيْئًا فَرِيًّا.
أَمَّا
بَعْدُ، فَيَا أَيُّهَا الْحَاضِرُوْنَ رَحِمَكُمُ اللهُ، أوْصُيْكُمْ وَنَفْسِيْ
بِتَقْوَى اللهِ، وَطَاعَتِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُوْنْ، فَقَالَ اللهُ تَعَالىَ
فِي اْلقُرْانِ اْلكَرِيمْ: أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الَّشيْطَانِ الرَّجِيْم،
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيْمْ: يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اتَّقُوا
الله وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا، يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْ
لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَمَنْ يُطِعِ الله وَرَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا
عَظِيمًا. وقال تعالى: يَا اَيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوْا اتَّقُوْا اللهَ حَقَّ
تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنْتُمْ
مُسْلِمُوْنَ. صَدَقَ اللهُ العَظِيمْ .
Ma’asyirol muslimiin
rohimakumulloh
Sedoyo puji meniko namung
kagunganipun Gusti Alloh, engkang Moho Welas Asih wonten ing dalem dunyo
akhirat, soho Welas Asih wonten ing dalem akhirat bloko. Pamilo sumonggo kito
tingakataken raos takwa kito kanthi netepi dawuh-dawuhipun, ugi nebihi
awisan-awisanipun sedoyo.
Sholawat salam mugi
kunjuk dumateng Nabi Kito Nabi Agung Muhammad SAW, engkang tansah kito
antu-antu syafa’atipun awit saat meniko, langkung-langkung wonten ing akhirat
mbenjang.
Jama’ah jum’ah
rohimakumulloh
Wonten ing setunggalipun
kesempatan, Abu Musa Al-Asy’ari inggih puniko Shohabat Nabi nyuwun pirso
dumateng Rosululloh :
يَا
رَسُولَ اللَّهِ مَنْ هُوَ الْمُسْلِمُ؟ قَالَ مَنْ سَلِمَ الْمُسْلِمُونَ مِنْ
لِسَانِهِ وَيَدِهِ.
Ya Rosulalloh, sinten
sejatosipun tiyang engkang dipun sebat islam meniko? Rosululloh dawuh yoiku
wong kang biso nylametake wong islam liyo songko lisan lan tangane. (HR.
Bukhori Muslim)
Saking hadits meniko
saget dipun pahami bileh sejatosipun, tiyang engkang dipun sebat islam mboten
namung sekedar tiyang engkang kagungan tulisan islam wonten ing KTPnipun,
ananing kados dene kata dasar salima engkang kagungan makna menyelamatkan,
sahinggo engkang dipun sebat tiyang islam inggih puniko tiyang engkang saget
nylametaken tiyang lintu, soho mboten merugikan tiyang lintu, akibat ucapanipun
ugi keranten saking perbuatanipun.
Sami ugi tiyang iman
engkang dipun sebat mukmin, kados dene saking kata dasar aman, inggih puniko
tiyang engkang keberadaanipun saget maringi rasa aman dumateng sesami. Baik
meniko aman secara dzohir ugi aman secara batin.
Pramilo tiyang muslim
ingkang mukmin, inggih puniko tiyang engkang bermanfaat dumateng tiyang lintu,
khoirunnaas anfa’uhum linnaas, sak sae-saenipun manungso inggih puniko tiyang
engkang bermanfaat dumateng sesami. Saking dawuh-dawuh meniko Rosululloh SAW
mengajarkan dumateng umatipun bahwa mu’amalah ma’a Kholiq meniko wajib,
ananging mu’amalah ma’al kholqi mboten saget dipun anggep sepele, keranten kito
sebagai makhluk sosial tetep mbetahaken dumateng sesami makhluk, artosipun
sebagai tiyang engkang mboten saget tebih saking tiyang lintu, tentu kemawon
kito kedah mangertos adab, etika, soho akhlak dumateng sesami, aturan-aturan
dumateng sesami makhluk meniko dipun sebat norma sosial, engkang meskipun
mboten dipun serat wonten ing dalem peraturan tertulis, cukup secara batin,
secara perasaan, kulo panjenengan sami saget ngraosaken, ucapan soho perbuatan
punopo engkang sae engkang kedah dipun lampahi, ugi amal perbuatan punopo
engkang awon engkang kedah dipun tinggalaken. Kados dene nopo engkang dados
visi lan misi kehadirapun Kanjeng Nabi wonten ing alam dunyo meniko, innama
bu’itstu liutammima makaaarimal akhlaq, saktemene ingsun Rosul diutus kanggo
nyempurnaake akhlaq’e manungso. Nabi Muhammad SAW mboten namung paring tulodho
pripun toto caranipun beribadah dumateng Gusti Alloh, ananging Rosululloh ugi
paring tulodho pripun caranipun berinteraksi dumateng sesami kanthi akhlaq
engkang sae. Pramilo sumonggo kulo panjenengan sami saget’o berbuat sae
dumateng tiyang lintu, kito minimalisir perbuatan-perbuatan engkang nyusahaken
dumateng sesami, dipun riwayataken Ibnu Abbas Rosululloh SAW Dawuh :
إِنَّ
اَحَبَّ الْاَعْمَالِ اِلَى اللهِ بَعْدَ الْفَرَائِضِ إِدْخَالُ السُّرُوْرِ عَلَى
الْمُسْلِمِ
Saktemene amal perbuatan
kang den senengi Gusti Alloh sakwus’e ibadah wajib yoiku agawe bungah marang liyan.
Ma’asyirol muslimiin
jama’ah jum’ah rohimakumulloh
Perbuatan sae dumateng
sesami engkang ndadodasen tiyang lintu bungah meniko saget ndadosaken wasilah
Gusti Alloh paring ampunan dumateng duso engkang nate kito lampahi, dawuhipun :
مَنْ اَدْخَلَ عَلَى مُؤْمِنٍ
سُرُوْرًا، خَلَقَ اللهُ مِنْ ذَلِكَ السُرُوْرِ سَبْعِيْنَ اَلْفَ مَلَكٍ،
يَسْتَغْفِرُوْنَ لَهُ اِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ
Sopo wonge kang agawe
bungah marang wong mukmin, Gusti Alloh nyiptaake songko roso bungah iku 70ewu
malaikat kang nyuwunake pangapuro marang dewek’e sampek dino kiyamat.
Sak meniko kito
wangsulaken dumateng diri sendiri, menawi kulo panjenengan sami ngersaaken
tiyang lintu berbuat baik dumateng kito, tentu ke mawon kito ugi kedah sering
berbuat baik dumateng sesami, mboten bermaksud pamrih atas kebaikan kito,
ananing kito berharap tiyang lintu saget nglampahi kesaenan kados engkang kito
lampahi, kosok wangsulipun menawi kito mboten kerso tiyang lintu berbuat dzolim
dumateng kito mongko kito awali saking diri sendiri ampun ngantos kito berbuat
dzolim dumateng sesami. Terkadang kito mboten sadar perbuatan engkang kito
anggep leres ternyata menyakitkan bagi orang lain, engkang perlu kito waspadai
inggih puniko dahsyatipun do’a tiyang-tiyang’ engkang kito dzolimi.
وَاتَّقِ دَعْوَةَ الْمَظْلُومِ
فَإِنَّهُ لَيْسَ بَيْنَهَا وَبَيْنَ الله حِجَابٌ
Lan wedi’o siro marang
dungane wong kang dianioyo, mongko saktemene ora ono penghalang antarane
dewek’e lan Gusti Alloh. Muttafaqun alaih.
Wonten ing Al-Qur’an
Gusti Alloh ugi negasaken firmanipun :
لَا يُحِبُّ اللّٰهُ الْجَهْرَ
بِالسُّوْۤءِ مِنَ الْقَوْلِ اِلَّا مَنْ ظُلِمَ ۗ وَكَانَ اللّٰهُ سَمِيْعًا
عَلِيْمًا
Gusti Alloh iku ora
seneng marang ucapan kang olo, kejobo dongane wong kang dianiyono, lan Gusti
Alloh iku Moho Midanget, Moho Mangertos. QS.
An-Nisa’ 148
Hadirin jam’ah jum’ah
rohimakumulloh
Sak sampunipun manungso
meniko nglampahi islam ugi iman, mongko taksih wonten derajat engkang naminipun
ihsan, engkang kebanyakan saking kito mboten menyadari hal meniko. Tiyang
engkang islam dipun sebat muslim, tiyang engkang iman dipun sebat mukmin, sedangkang
tiyang engkang ihsan dipun sebat muhsin. Inggih puniko tiyang-tiyang engkang
nglampahi islam kanthi imanipun, memposisikan diri bahwa beribadah meniko
seolah-olah kito sedang berhadapan langsung dumateng Gusti, menawi dereng
saget, kito kedah yakin bileh Gusti Alloh tansah merhatosaken kito, sahinggo
kulo panjenengan sami saget mewujudkan keislaman soho keimanan meniko kanthi
nindaaken sesuatu engkang bermanfaat, manfaat dumateng piyambaikpun ugi manfaat
dumateng sesami wonten ing dalem kehidupan bermasyarakat. Poro ulama’ muhaqqiq
ndawuhaken, tiyang engkang ngaku islam dereng tentu iman, ananging tiyang
engkang iman sampun pasti islam, tiyang engkang islam soho iman dereng tentu
ihsan, ananing tiyang engkang ihsan sampun pasti islam soho iman.
Kasebataken wonten ing
surat Al-Hujurot ayat 14 :
قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا ۖ
قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلَٰكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا يَدْخُلِ
الْإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ ۖ
Tiyang Arab badui matur
dumateng Nabi, kito sampun iman. Ananging Gusti Alloh ndawuhaken dumateng
Kanjeng Nabi supados njawab, ojo muni iman ananing munio siro kabeh wis islam,
sebab roso iman durung mlebu teko atimu.
Ma’asyirol muslimiin
rohimakumuloh
Sumonggo kito memperbaiki
diri, mbok menawi selama niki kulo panjenengan sami dereng saget berbuat sae
dumateng sesami, minimal kito mboten melakukan perbuatan engkang menyakiti,
kito kedah emut bahwa setiap amal perbuatan kito, bakalipun dipun suwuni, pertanggung
jawaban wonten ing zaman engkang abadi.
Akhirul khutbah,
mugi-mugi kito tansah kaparingan pangayomanipun Gusti, kalebetno golonganipun
tiyang engkang muslim mukmin soho muhsin, sahinggo saget nggayuh kamulyan,
kebahagiaan, fiddiini waddunya wal aakhiroh, aamiin YRA.
جَعَلَنَا اللهُ وَإيَّاكم مِنَ
المُسْلِمِيْنَ و المُؤْمِنِيْن، وَأدْخَلَنَا وإِيَّاكم فِي زُمْرَةِ عِبَادِهِ
المُحْسِنِيْن، وَ تَقَبَّلَ اللهُ مِنَّا وَمِنْكُمْ
تِلاَوَتَهُ َإِنَّهُ هُوَ السَّمِيْعُ العَلِيْمُ.
أَقُوْلُ قَوْلِيْ هٰذَا
فَاسْتَغْفِرُوْهُ، إِنَّهُ هُوَ الْغَفُوْرُ الرَّحِيْم.
الخطبة
الثانية
الحَمْدُ للهِ، الحَمْدُ للهِ
ذِي الجَلَالِ وَالإِكْرَامِ، الَّذِي أَعَزَّنَا بِالْإِسْلَامِ، وَأَكْرَمَنَا
بِالْإِيْمَانِ، وَنَوَّرَ قُلُوْبَنَا بِالْقُرْآنِ، وَالصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ
عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ الَّذِي عَلَا النُّجُوْمَ وَالْكَوَاكِبَ الْعِظَامَ،
وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ الْكِرَامِ، بُدُوْرِ التَّمَامِ وَشُمُوْسِ دِيْنِ
الْإِسْلَامِ، أَشْهَدُ أَنْ لَّا إلهَ إِلَّا اللهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيْكَ لَهُ
وَلَا مَثِيْلَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ
وَرَسُوْلُهُ الَّذِي لَا نَبِيَّ بَعْدَهُ. أَمَّا بَعْدُ، فيا عِبَادَ
الرَّحْمٰنِ، أُوْصِيْكُمْ وَنَفْسِي بِتَقْوَى اللهِ المَنَّانِ، وقال اللهُ
تعالى فِي كِتَابِهِ الْقُرْآنِ، اعُوذُ بِاللَّهِ السَّمِيْعُ العَلِيْمُ مِنَ
الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ. بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ. اِنَّ اللهَ
وَمَلآ ئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلىَ النَّبِى يآ اَيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوْا
صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا. اللهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى
سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَعَلَى اَنْبِيآئِكَ وَرُسُلِكَ وَمَلآئِكَةِ
اْلمُقَرَّبِيْنَ وَارْضَ عَنِ اْلخُلَفَاءِ الرَّاشِدِيْنَ سَيِّدِنَا اَبِى بَكْرٍوَعُمَروَعُثْمَان
وَعَلِى وَعَنْ بَقِيَّةِ الصَّحَابَةِ وَالتَّابِعِيْنَ وَتَابِعِي
التَّابِعِيْنَ لَهُمْ بِاِحْسَانٍ اِلَىيَوْمِ الدِّيْنِ وَارْضَ عَنَّا مَعَهُمْ
بِرَحْمَتِكَ يَا اَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ،
اَللهُمَّ اغْفِرْ
لِلْمُؤْمِنِيْنَ وَاْلمُؤْمِنَاتِ وَاْلمُسْلِمِيْنَ وَاْلمُسْلِمَاتِ
اَلاَحْيآءُ مِنْهُمْ وَاْلاَمْوَاتِ، رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِاِخْوَانِنَا
الَّذِيْنَ سَبَقُوْنَا بِالْاِيْمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِيْ قُلُوْبِنَا غِلًّا
لِّلَّذِيْنَ اٰمَنُوْا رَبَّنَآ اِنَّكَ رَءُوْفٌ رَّحِيْمٌ، اَللَّهُمَّ
اغْفِرْ لَنَا وَلِوَالِدِيْنَا وَلِأَوْلاَدِنَا وَلِمَشَايِخِنَا فِي الدِّيْنِ
وَلِمُعَلِّمِيْنَا وَأَصْحَابِنَا وَلِمَنْ اَحَبَّنَا فِيْكَ، اَللَّهُمَّ
اجْعَلْنَا وَاِيَّاهُمْ فِى كَنَفِكَ وَاَمَانِكَ وَجِوَارِكَ وَعِيَاذِكَ مِنْ
كُلِّ شَيْطَانٍ مَرِيْدٍ وَجَبَّارٍ عَنِيْدٍ وَذِىْ عَيْنٍ وَذِيْ بَغْيٍ وَمِنْ
شَرِّ كَلِّ ذِيْ شَرٍّ اِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْىءٍ قَدِيْرٌ. اَللَّهُمَّ
جَمِّلْنَا وَإِيَّاهُمْ بِالْعَافِيَةِ وَالسَّلاَمَةِ، وَحَقِّقْنَا
وَإِيَّاهُمْ بِالتَّقْوَى وَاْلاِسْتِقَامَةِ، وَأَعِذْنَا وَإِيَّاهُمْ مِنْ
مُوْجِبَاتِ النَّدَامَةِ فِى اْلحَالِّ وَالْمَآلِ اِنَّكَ سَمِيْعُ الدُّعَاءِ،
اللَّهُمَّ بِجَمَالِكَ وَجَلاَلِكَ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ
وَصَحْبِهِ اَجْمَعِيْن وَارْزُقْنَا كَمَالَ اْلمُتَابَعَةِ لَهُ ظَاهِرًا
وَبَاطِنًا، بِرَحْمَتِكَ يَا اَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ، بِفَضْلِ سُبْحَانَ
رَبِّكَ رَبِّ اْلعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُوْنَ. وَسَلاَمٌ عَلَى الْمُرْسَلِيْنَ
وَالْحَمْدُ للهِ رَبِّ اْلعَالَمِيْنَ.
عِبَادَاللهِ ! اِنَّ اللهَ
يَأْمُرُنَا بِاْلعَدْلِ وَاْلاِحْسَانِ وَإِيْتآءِ ذِى اْلقُرْبىَ وَيَنْهَى عَنِ
اْلفَحْشآءِ وَاْلمُنْكَرِ وَاْلبَغْي يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ
وَاذْكُرُوااللهَ اْلعَظِيْمَ يَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوْهُ عَلىَ نِعَمِهِ يَزِدْكُمْ
وَلَذِكْرُ اللهِ اَكْبَرْ
* Teks meniko pareng dipun kopas sinten mawon kagem materi khutbah Jum'at
* Utawi Download PDF
0 engkang sampun komentar:
Posting Komentar